Wonen is leven
 
 
Coördinator Dienstverlening stelt zich voor
Vidomes ziet graag dat huurders tevreden zijn. Om de tevredenheid van onze huurders nog verder te vergroten, hebben we sinds kort een coördinator dienstverlening: Babette de Jager. Zij stelt zich graag aan u voor. Ook legt ze uit wat haar werk inhoudt.

Mijn naam is Babette de Jager. Afgelopen juli ben ik bij Vidomes gestart als coördinator Dienstverlening. Heel kort gezegd is mijn werk: de tevredenheid van huurders van Vidomes vergroten. Dit begint in onze eigen organisatie. Als onze medewerkers hun werk goed kunnen doen, merkt de huurder hier ook meteen iets van. Daarom hebben we de afgelopen periode vooral gebruikt om onze interne organisatie te verbeteren.

Verbeteringen met resultaat
Op basis van klantervaringen stellen wij verbeteracties op. Een verbeteractie waar we op dit moment mee bezig zijn, is het afhandelen van reparatieverzoeken. Ongeveer 60% van de telefoontjes die binnenkomen op ons KlantContactCentrum, gaat over reparaties aan de woning of aan het complex. Uit klanttevredenheidsmetingen blijkt dat het proces van het eerste telefoontje tot en met de reparatie niet altijd naar wens verloopt. Huurders geven aan dat we afspraken niet nakomen of niet goed communiceren over hoe het verder gaat.

Onlangs deden we onderzoek naar het reparatieonderhoud. We luisterden niet alleen naar onze huurders, maar ook naar onze medewerkers die dagelijks contact hebben met onze huurders. Uit het onderzoek kwamen zes verbetervoorstellen naar voren. Omdat we deze snel en eenvoudig kunnen doorvoeren, merkt de huurder snel verschil. Zoals het invoeren van een keuzemenu op ons algemeen telefoonnummer voor het doorgeven van een reparatieverzoek. Zo komt huurder direct bij een medewerker terecht die alles van reparatieverzoeken af weet.

Beter bereikbaar
Een aantal verbeteringen moet ervoor zorgen dat de medewerkers van het KlantContactCentrum en de opzichters van het reparatieonderhoud beter samenwerken. En dat medewerkers beter bereikbaar zijn. Zo kunnen we problemen nog beter en sneller oplossen. Dit is natuurlijk ook het doel van al onze verbeteracties. Op dit moment voeren we nog de laatste gesprekken binnen de organisatie, waarna we starten met het oppakken van de verbeterpunten.
@vidomes
 
facebook.com/vidomes
www.vidomes.nl